Benefietconcert 2019

Gepubliceerd op: 04 december 2019 13:07u

Wie aanwezig was, kan getuigen: het Benefietconcert van 26 november 2019 was één groot feest. De studenten van de jazzafdeling gaven samen met Marie Daulne (ZAP MAMA) een indrukwekkend concert met muziek van ZAP MAMA. Marie Daulne werd zeer terecht opgenomen in de eregalerij van Maestro’s Honoris Causa van de Stichting en alle aanwezigen genoten van een stijlvolle receptie na het concert.

Dankzij de benefietconcerten, de stortingen via de projectrekening bij de Koning Boudewijnstichting en de bijdragen van het Conservatorium en de Vrienden Conservatorium Antwerpen konden we reeds voor een marktwaarde van €600.000 investeren in de aankoop en restauratie van piano’s.
De kers op de taart, de aankoop van een concertvleugel voor de Witte Zaal, is nu echt in zicht.
De actie loopt nog even en steun is nog steeds van harte welkom, voor meer info zie www.savethepiano.be

Gouverneur Cathy Berx, voorzitter van de Stichting, sprak tijdens het Benefietconcert over het belang van kunst. U kunt haar toespraak hier nalezen.